bmw333i

BMW E30 333i. Istorija.

„BMW M3 E30“ – 9 dešimtmečio ikona, kuri, kaip bebūtų keista, nebuvo pardavinėjama visose pasaulio šalyse. Nors toks automobilių gamintojas kaip „BMW“ turi atstovybių visame pasaulyje, tačiau „DTM“ čempionate dominavęs automobilis nebuvo oficialiai pardavinėjamas Pietų Afrikos Respublikoje. Bene labiausiai išsivysčiusioje Afrikos valstybėje, kuri kadaise buvo britų kolonija.

Pietų Afrikos Respublika net ir pasauliniame kontekste yra laikoma pakankamai išsivysčiusia valstybe, tačiau dėl iki šiol nežinomų priežasčių, legenda tapęs „M3 E30“ nebuvo oficialiai pardavinėjamas. Vis gi, pakankamai didelėje šalyje netrūko nei „BMW“, nei „M3 E30“ fanų. „BMW PAR“ padalinys matydamas, jog paklausa šiam modeliui yra, bendradarbiaudami su „Alpina“ jie sukūrė labai retą ir labai įdomią „BMW M3 E30“ versiją – „BMW 333i“. Tai nebuvo grynakraujis „M3“, tačiau daugeliui „BMW“ fanų jis gali patikti netgi labiau negu visų mylimas „M3 E30“.

Afrikietiškas „M3“ turėjo šešių cilindrų, „M30B32“ vardu pavadintą motorą, kurio darbinis tūris siekė 3.2 litro. Šis agregatas išvystė 197 arklio galias ir išvystė 285 Nm sukimo momentą esant 4800 aps/min. Šį modelį galėjo įsigyti kiekvienas Pietų Afrikos Respublikos pilietis. Užteko tik nuvykti į artimiausią atstovybę, sumokėti depozitą ir laukti kada „333i“ atvyks iš Vokietijos.

Sumontavus šį variklį į pakankamai lengvą 3 serijos „BMW“ kėbulą, „Alpina“ specialistai privertė jį skristi. Nuo 0 iki 100 km/val. „333i“ įsibėgėdavo per 7.2 sekundės ir pasiekdavo 231 km/val. maksimalų greitį. Tuo tarpu vieną kilometrą „333i“ įveikdavo per 28.08 sek.

Automobilį buvo galima įsigyti su viena iš keturių skirtingų kėbulo spalvų : „Charcoal Black“, „Henna Red“, „Ice Silver“ ir „Aero White“. Pietų Afrikos Respublikai skirtas modelis taip pat pasižymėjo pakankamai trumpu komforto įrangos sąrašu. „333i“ galėjo būti komplektuojamas su odinės sėdynėmis, „ABS“, elektra valdomu stoglangiu ir … viskas. Tačiau pažvelgus į standartinės įrangos sąrašą, vargu ar „333i“ pirkėjams norėtųsi ko nors daugiau, nes bazinėje įrangoje buvo elektra valdomi veidrodėliai, vairo stiprintuvas, oro kondicionierius.

Nors „M3 E30“ buvo gaminamas net septynerius metus, „333i“ gyvenimo trukmė buvo trumpesnė. „Alpina“ šį sportišką modelį gamino nuo 1985 iki 1986 metų. Iš viso vokiečiai pagamino tik 210 „333i“ vienetų iš kurių maždaug 20 vienetų iškeliavo ne į Pietų Afrikos Respubliką, o D.Britaniją.

Neoficialių šaltinių duomenimis, iki šių dienų išliko šiek tiek daugiau nei 110 sportiškų „333i“ vienetų, todėl nenuostabu, jog dabar šis modelis yra labai mėgstamas „BMW“ markės automobilius kolekcionuojančių automanų. Geros būklės „333i“ dabar gali atsieiti maždaug 66 tūkst. eurų.

e36-tds-stance

Edgaro BMW 325tds. 2016 sezonas.

 

Vienas labiausiai prižiūrėtų ir clean E36 ant Lietuvos. Skambus pranešimas, bet yra kaip yra. Metai iš metų Edgaro nuosekliai ir rūpestingai puoselėtas projektas tiek išvaizdos tiek techninės būklės prasme. Gražiausią savo olimpą pasiekė būtent 2016 metų sezone, bet tais pačiais metais ir buvo parduotas.

Vehicle information
Type code CC31
Type 325TDS (EUR)
E series E36 (4)
Series 3
Type Limo
Steering LL
Doors 4
Engine M51
Displacement 2.50
Power 105
Drive HECK
Transmission MECH
Colour Cosmosschwarz Metallic (303)
Upholstery Stoff/anthrazit (C3AT)
Prod.date 1997

 

 

MOD list’as:

Eksterjeras:

• M-tech priekinis buferis, lip’as;
• M-tech galinis buferis;
• M slenksčiai (riesti);
• M3 veidrodėliai;
• M moldingai;
• BBS RC090 R17, 8J priekis (195/45) ET20, 9J galas (215/40) ET26;
• Originali, balta optika;

Interjeras:

• M-tech vairas;
• Clubsport knob’as;
• Recaro, verstos odos salonas (alcantara);
• Galiniai pogalviai;
• Juodos lubos;
• Juodos, odinės, su siūlėm durų apdailos;
• Elektrinis, fotochrominis gal. vaizdo veidrodėlis;
• Pilnas obc;
• Kruizo kontrolė;
• BMW Business CD43 magnetola;
• Cup holder’is (OEM);
• Originalūs kilimėliai (guminiai, medžiaginiai);
• Originalūs, juodi žiedai spidometre (iš 323ti);
• Chrom vidaus rankenėlės bei rankinio mygtukas;
• Pilnas įrankių komplektas;
• Originalus kuro bakelis;

Performance/variklio skyrius/važiuoklė:

• Priekiniai ekscentriniai sailentblokai;
• M pakabos stabilizatoriai;
• FK coilovers;
• Lemforder priekiniai atraminiai;
• Lemforder atraminės gumos gale;
• Dvigubas duslintuvo antgalis;

 

 

saab-9-3-aero

Kanio Saab 9-3 Vector. 2015 sezonas.

 

Trumpai tariant kasdienis pilkas dyzelinis automobilis. Jo tikslas saugiai, komfortiškai ir kuo pigiau nuvežti nuo taško A iki taško B per tašką Z*. O kadangi per tašką Z tai neapseita be stilistinių pakeitimų – dropo, ratų ir Aero apdailos. Rezultatas – nepakartojamai žavus estetikos/praktiškumo balansas.

Konkrečiau:

Saab 9-3 2.2TiD
Vector komplektacija.
Bi-xenon lempos
Šviesios odos Aero salonas, kombinuotas su medžiaga ir el. memory sėdynėmis
Klimato kontrolė
Originalūs aero slenksčiai, galinis pažeminimas.
Priekinis aero lipas iš stiklo audinio.
Priekyje TA Technix coilai nuo Vectros.
Gale standartiniai amortizatoriai ir bmw e36 žeminančios spyruoklės.

Ratai:
R18 BBS CH ratai – visi 8,5 J :) Padangos – 225/40.

 

e36-calypsorot-cabrio

Tomo BMW E36 Cabrio. 2014 sezonas.

Taigi po 2013 metų sezono su juodu matiniu E36 Cabrio, pusiau tikėtai pusiau netikėtai, bet atsidaro E36, 2,5 Cabrio ir vėl.
Po preitų metų pasivažinėjimo su cabrio, kažkaip pasikeitė vaizdas ir visa samprata į tokio tipo automobilius. Man asmeniškai kai begalo patinka raidinti, o šis auto tipas suteikia daug papildomų pojučių.

Trumpai apie auto:
E36 2,5 vanus, 93′ metai, mechaninė (realiai viskas tas pats kaip ir preitam)

Iš estetinės pusės automobilis buvo visas perdažytas ir per naują surinkti, kaikurie mažmožiai kurių trūko.

 

Komplektacija:
Raudonos odos recaro šildomas salonas
Parktronikai
Wind deflector
Mažas BC

M FL vairas

Važiuoklė:
FK street coilai. Šie coilai iš pigių, važiuoja minkščiausiai.

Ratai:
Orginalūs BMW styling 32 ratai. priekis 8J et 46 +5mm spacers, galas 8,5J +16mm spacers.
Padangos 225/40, visos vienodos.

Stabdžiai:
E46 328 300mm

Visa šio sezono ėsmė buvo laikytis principo kuo paprasčiau. Mano akimis pavyko ir paraidint ir visai pasiekti to ko norėjau, gal net geriau nei norėjau. O vat kitas sezonas turėtų sudėlioti daug kitų niuansėlių, kad manau galima bus visavertiškai džiaugtis auto.

 

s14-d2-coilovers

Trumpas FAQ apie dropą. Žinynas.

Drop‘inimo FAQ

Ka reiškia spiruoklių spalvos ?

Ogi visiškai nieko, tai tik duoda „žinovams“ preteksta buriti iš kavos tirščių. Yra nusistovejusios normos kad raudonos spiruoklės daugiausiai žemina ir su jomis kiečiausiai važiuoti, o tarkim žalios minkštos ir nedaug žemina. Tačiau tai yra visiškas nusišnekėjimas, o jai jau taip atsitinkai tai tik atsitiktinumas, o ne taisykle. Kaip pvz. Lenkų gamintojas Weitec, visas savo spiruokles spalvina žalia spalva, nepriklausomai nuo jų savybių.

Kaip sužinoti info apie spyruokles, kiek jos žemina?

Šia info galima sužinoti iš kodo pateikiamo ant spiruoklės. Greičiausiai pradžioje bus pateiktas dalies numeris (part number). Reikėtų surasti gamintojo teikiama info panaudonat būtent tą kodą. Beja, dažniausiai paskutiniai apvalus skaiciukai kaip pvz /40 reiškia, kad jos žemins 4 centimetrus, nuo standartinio auto aukščio pateikiamo auto gamintojo.

Ar automobilio pakaba sužeminus greičiau genda ?

Pats paprasčiausias atsakymas, viskas genda nuo eksplotavimo įpatumų. Bet ištiesų važiuoklė patiria didesnius momentinius įtempius, todėl galima teigti, kad ir greičiau dėvisi. Paprasta fizika taip sakant, ir jos apgauti nepavyks.

O kas jei nupjausiu savo standartines spyruokles?

Blogai bus. Bet išradingi piliečiai taip daro ir manau darys. Ir netik dėl to kad tai pigiausias ir elementariausias žeminimo būdas, bet ir iš smalsumo. (arba savimotyvacijos ryžtis įsigyt rimtesnį setup‘a). O „pripjovimo“ pasekmės labai juntamos amortizatorių tarnavimo laiko sumažėjimu, savaime suprantama pažemės, bet valdomumo savybės tikrai nepagerės, galimas šalutinis poveikis “bouncinimas” tai kai per duobę perdaug pakyla ir poto perdaug nusileidžia, o tada vėl mesteli į viršų, nes prarandamas standumas spyruoklės ir pasikeičia amortizatoriaus veikimo vieta siektiek.. (ir laaabai retai būna, kad lužta.. išoka iš savo vietos ir pan.)

 

Kas bus jei ir taip žeminančias spyruokles dar pripjausiu?

Bus dar žemiau 🙂 o išties kaikurios žeminančios spyruoklės turi “parazitines” apvijas, kuris pridedi tik aukštį o ne darbo savybes. Tad jei taip yra ir jūs turite spyruoklę leidžiančią taip daryti, tai drąsiai galite pjauti ir taip reguliuoti aukštį. Tik nepamirškit, kad ko nupjovėt jau ir nebepridėsit, tai matuokit atsakingai

(pvz žeminančios spyruoklės su tankiomis “parazitinėmis” apvijomis)
Kokiu būdu, geriausiai drop‘inti auto ?

Kiekvienam savaip, bet geriausias dalykas yra coil‘ai. Jei klaustumėte kodėl, tai paprasčiausias atsakymas nes galima pačiam reguliuotis pagal poreikius.
Bet verta paminėti, kad gerai suderinti trumpinti amortizatoriai ir konkrečiai pritaikytos spyruoklės gali būti ne ka blogesnis, o kartais pagal važiavimo savybes net ir geresnis/patvaresnis variantas.
(kaip pvz amortizatoriai „kupsto“ pagal tavo norus)

Kas yra coilai?

O bet tačiau, tai yra reguliuojamo aukscio, kartais dar ir kietumo bei dar visokiu “mandru” funkciju atliekantys amotizatoriai. (galetu dar ir kava virt)

Coiloverių foto bendrai įsivaizdavimui.

Kas yra geriau: coilai, amortizatoriai su pripjautom spyruoklėm ar su “mandrom” raudonom ar kitom spyruoklėm?

Čia jau pagal piniginę, internetas rodo, kad brangiausi yra coil‘ai, tikriausiai pagal jų atliekamų funkcijų įvairovę, dar kartais jie būna patvaresni. (aišku kaip vartosi, po pagalvem laikant išvis negenda).
Ir geriausias dalykas tu coil‘u yra patogumas – pasikelei sau ant donkrato, susukai spyruoklytes ir jau gali sau mandras varyt sulint asfalta i aikstute (servisai dar ir suvedimą patartų pasidaryti)
Na o likę tokia prastėjančia tvarka: amortikai su raudonom ir kt. spyruoklėm ir pjautos spyruoklės.

Oras ?

Taip jo vis daugėja. Trumpai tariant pneumatikos principu dirbanti sistema, kai spyruokles pakeičia specialios oro pagalvės į kurias kompresorius pripumpuoja reikiamą kiekį oro ir taip jūs galite reguliuoti važiavimo aukštį, savybes ar jei noro yra tiesiog visiškai numesti ant žemės.

Štai puikus pvz kaip orinė važiuoklės sistema gali padaryti “stebuklus”. Tiesa tai brangiausias drop’inimo būdas, bet ir suteikiantis daugiausiai privalumų. Kalbant apie važiavimo kokybę, tai komforto atžvilgių oras nepakeičiamas ir laimi, išvaizdos – taip pat galite įgyvendinti visus savo norus. Sportui? – Na jam oro gal ir nereiktų, bet kokybiškos orinės pakabos sistemos kaip “Ail lift” “Accu air” ar pan, užtikrins puikų pasirodymą ir iš performance pusės.

Jei turite klausimų ar pastebėjote klaidų ar tiesiog norite išreikšti savo nuomonę, o gal tiesiog neradote atsakymo į jums ramybės neduodantį klausimą, tai butinai parašykite pastebėjimus čia komentaruose.

 

Bonus vienas geras orinis dropas