mercedes-benz-300-sel-63-amg-gear-patrol-lead-full

AMG Mercedes-Benz. Istorija.

Mercedes-Benz AMG istorija.

AMG įsikūrė dar 1967 metais ir buvo atsakinga už Mercedes Benz automobilių paruošimą sportinėms varžyboms, tačiau laikui bėgant ir konkurencijai didėjant tarp BMW, Audi ir Mercedes, AMG divizija tapo pilna atmaina BMW M divizijai ir Audi Quattro divizijai, kuri pirkėjams siūlo “S” ir “RS” modelius.

M ar Quattro atsirado kaip koncernų padaliniai su aiškiu tikslu – gaminti geresnių/sportiškesnių techninių charakteristikų automobilius.  AMG kaip sava kompanija sudaryta iš buvusių Mercedes-Benz inžinierių turėjo labai panašią viziją tobulinant automobilius, bet buvo visiškai savarankiška kompanija. O Mercedes-Benz neturėdama savo autosportui skirto padalinio, pasitikėjo AMG paslaugomis ir partnerystė bėgant metams vis augo. Visą chronologinę eigą galite pamatyti šiame puikiame filmuke.

 

 

golf-mk2-gti-limited

Golf MK2 G60 Limited Edition. Istorija.

G60 Limited Edition

G60 Limited Edition Super Golf‘as Volkswagen Motorsport buvo gaminamas 1989 metais. Kai VW pagamino tikrai greita Golf‘ą jie labai daug apie tai nesiskelbė. Tiesiog pažiūrėkite į niekuom neišsiskiriantį G60 Limited Edition. Jus pamatysite tiesiog paprastą juodą 5 durų Golf‘ą su mėlynai apvestomis grotelėmis. Ar tikrai šis niekuom neišsiskiriantis nuo daugybės gatvėse važinėjančių VW Golf niekuom neįpatingas? Gerai, pamėginkime išsiaiškinti. Keturių varomųjų ratų sistema, kompresorinis 16v, 210 arklio jėgų, 227km/h maksimalus greitis.Šių žvėriukų išleista tiktai 70 vienetų ir visi sužymėti specialiomis VW Motorsport žymėmis. „Geriausias iš geriausių“, taip VW Motorsport pristatė G60 Limited Edition spaudai. VW Motorsport vadovas Klaus-Peter Rosorius sakė, kad idėja buvo sukurti „gražiai atrodantį Golf‘ą be jokių išorės pakeitimų, tačiau su su keletu įdomių pakeitimų po kapotu“. Kas gi daugiau jei ne Volkswagen galėtų pavadinti liepsnomis kvėpuojantį 210 AJ kompresorinį 16v varkli „įdomiu“?! Iš esmės Limited Edition yra vienas „įdomiausių“ kadanors gamintų MK2 Golf‘ų. Visi 71 buvo surinkinėjami Hanoveryje, pagrindinėje VW Motorsport bazėje, o ne Wolfsburge. Kiekviena mašina buvo surinkinėjama rankomis Motorsport specialistų. Vieno automobilio surinkimas trukdavo savaitę (per tokį laiką Wolfsburge buvo galima pagaminti keleta tūkstančių mašinų). Kaip ir turetu būti, Limited kaina sieka apie 7000 – 12000 eurų (žinoma jei jums pavyks rasti tokio automobilio savininką, kuris sutiks jį parduoti) ir kaina visą laiką kyla.

Variklio skyriuje matome 16v variklį maitinamą VW Motorsport patobulintu G-Lader kompresoriumi, aušinamu Rallye tarpiniu aušintuvu bei didelės talpos radiatoriumi. Kiekvienas automobilis turi išgraviruotas Limited plokšteles su VW Motorsport logotipu bei automobilio numeriu (1-70). Varikliuose sumontuotos Rallye greičių dėžės, kurios yra praktiškai nebyrančios. Rallye stiliaus stabdžių sistema su 280mm priekiniais ventiliuojamais stabdžių diskais, galiniais diskiniais stabdžiais bei ABS padeda sustabdyti nuo 227km/h maksimalaus automobilio greičio. Tačiau išorė nera labai išsiskirianti, ko nepasakyum apie automobilio saloną, kuriame pilna elektronikos. G60 Limited Edition salone juodos odos sedynės bei durų apdailos, priekines sedynės šildomos, vairo stiprintuvas, elektriniai langai bei veidrodėliai. Kaip ir priklauso, centrinis užraktas, stoglangis bei elektriniai lempų reguliatoriai. Salone taip pat yra odinis rankinio apsiuvimas, odinis vairas ir odinė bėgių perjungimo svirties apsauga.

Techniniai Golf G60 Limited Edition duomenys

Kiekvienas Limited serijos Golf‘as buvo pažymėtas specialia lentele su automobilio serijos numeriu. Gausesnė buvo ir Limited standartinė įranga: elektra pakeliami langai, odinės sėdynės (priekinės šildomos), elektra valdomi ir šildomi šoniniai veidrodėliai, stoglangis, „Gamma“ stereo sistema, žaliu atspalviu tintuoti stiklai, bei dviejų dalių BBS 15 colių ratlankiai.
Variklis:1,8l 16vožtuvų, DOHC su G-lader kompresoriumi, 210Ag prie 6500 sūkių per minutę, 247Nm prie 5000 sūkių per minutę, katalizatorius, 5 bėkių greičių dėžė.

Pakaba: Nuolatinė visų keturių ratų klampaus sukabinimo pakaba (SYNCRO).
Automobilis:
Ilgis 4020 mm
Plotis 1650 mm
Aukstis 1400mm
Ratų bazė 2480 mm
Ašių plotis priekis/galas 1435/1437 mm
Apsisukimo ratas 10,4 m
Ratai 6 J x 15
Padangos 205/50 R 15
Svoris: Tuščias – 1275 kg. Pilnai pakrautas – 1640kg
Paksimalus greitis: 227Km/h
Įsibėgėjimas: 0-100 km/h 7,2 s
Kuro tipas: Benzinas
Vidutinės sanaudos(100km) važiuojant: 90Km/h – 7,8l. 120Km/h – 9,7l. Mieste – 12,5l.

 

 

bmwcd2_w2

Tomo BMW E36/5. 2011 sezonas.

BMW E36/5 – o geriau žinomas kaip kompaktas. Šis būtent gaunasi kaip ir 328, kurie iš BMW gamyklos niekad nešriedėjo. Nes galingiausia kompakto versija buvo 323. Taigi trumpai tariant buvo paimtas 316 paparastas kompaktukas ir sudėta viskas kas geriausia ėjo E36 serijoje, tai 2.8 variklis ir visi kiti žaislai.  Šis 328 compact 🙂 gimė šakiuose pas E36 guru Vyckąm, po kiek laiko parsikraustė pas Domą į sostinę ir po to pas mane. Visi puoselėjo stengėsi ir kažkas gavosi.

Kas gavosi ?  Na manau matote patys, o šiaip tai labai smagus žaisliukas. Smagus, bet neatleidžiantis klaidų, nes tiek galios šiam kėbului važinėti eisme (ne drifte ar pan) tai santykinai yra riba. Pastoviai reikėjo kovoti su prasisukančiais galiniais ratais (gan trumpas LSD reduktorius su įvarža gale), o keistas svorio balansas ir standartinis ratų pasukamumas priekyje, tik nenoriai padėdavo gaudyti skersuojant linksmuose posūkiuose. BET – pojūčiai vairuojant šį automobilį, buvo garantuoti.

 

Mod list’as su trumpu aprašymų.

Variklis:
1. Iš m42b16 pakeista į m52b28
2. Sudėta visa orginali išmetimo sistema nuo m52b28 su visais katalizatoriais ir t.t.
3. “Supersprint” ismetimo antgaliukai.
4. idetas naujas sankabos komplektas ir kumpliaratis
5. užmautas isiusrbimo kolektorius nuo 2.5

Variklio modifikacijs ir 2.5 kolektroius leido prisukt 205AG dyno testo metu. Verta paminėti, kad standartiškai 2.8 turi 192AG, tad kaip ir juntamas prieaugis, bet arkliai pagal kreivę nusikėlė toliau sumažėjo tork’o. Tad važiuojant ale sport tempu tai kaip ir vertas grieko modas, bet jei važiuojat daugiau mieste, tai važiavimo pojūtis su 2.8 kolektorium geresnis.

Važiuoklė:
1. Technix Coiloveriai
2. Priekį pakeisti suportai, nes ankščiau buvę stabdžiai buvo neaušinami;
3. Priekį stovi nauji orginalūs aušinami stabdžių diskai;
4. Pakeistos galinės deficitinės diskinės šakės iš ankščiau buvusių būgnų;
5. Sudėti į galą nauji ATE stabdžių diskai, ATE kaladėlės, tuo pačiu ir naujos rankinio stabdžio kaladėlės;
6. Powerflex galiniai sailentblokai;
7. Tuo pačiu pakeisti pusašiai į stambesnius, su stambiom granatom;
8. Pakeistas priekinis stabilizatorius nuo 6cyl;
9. Storas kardanas nuo m52b28;
10. Uždėtas priekinis viršutinis “strut bar’as”;

Išorė:
1. Pakeistas priekinis stock buferis į M-tech;
2. Pakeistas galinis stock buferis į M-tech;
3. Pakeisti stock moldingai į BMW Motorsport international;
6. Pakeisti priekiniai žibintai iš nelęšinių į Bosch lęšinius;
7. Įdėti halogenai ;
8. Sudėti visur balti posūkiai;
10. Į trumpas įdėti xenon’ai 6000K
11. Sudėti CCFL žiedai
12. Uždėti M lygūs plastmasinei slenkščiai;
13. Uzdėtas bagažinės spoileris
14. Skersiniai “Thule”

Vidus:
1. Pakeistas vairas iš M-tech2 į M-tech su airbag (370mm);
2. Pakeistas salonas iš raudono veliūro į rekarinio tipo pusiau odinį,šildomą;
3. Sudėti orginalūs juodi medžiaginiai kilimėliai;
4. Įdėtas odinis compact’o porankis;
5. Pakeista šviesi lubų apdaila į juodą;
6. Sudėta orginali 10 kolonėlių sistema, tik nejungta per orginalų stiprintuvą;
7. Pakeistas prietaisų skydelis į orginalų 323ti compact’o su juodais org. žiedais;
8. Pakeista užvedimo spyna su gamykliniu imobilaizeriu;
9. Padaryta reaguliuojama vairo padėtis;
10. Pajungtas ir įdėtas BC valdomas posūkių rankenėle;
11. Pakeista skylėta “palangė” į sveiką,gražią;
12. Įdėtas savaime temstantis galinio vaizdo veidrodėlis

Ratai:
1. BBS CK 008 R18 su 225/40 padangomis

Pilnai poliruotas orginaliai modelis, įdomus vairantas, nes jis BBS gamykloje poliruojamas specialios “smėliasrovės” iš rutuliukų metodu.

 

Kiek žinia šis kompaktas, matė labai daug 🙂 po mano pardavimo dar išlaikė panašią išvaizdą, bet ganėtinai neilgai nes buvo vėl parduotas ir iškeliavo į auto sportą. Kur tik nevažiavo ir sprinte ir ralyje ir paskutiniu laiku ralyje (2016 metų sezone). Taip sakant turbūt turiningiausią karjerą apturėjęs kompatkas 🙂

 

 

 

s14 kouki

Nissan S14. Istorija.

Nissan s14 debiutavo Japonijoje 1993 m. kaip sąlyginai nebrangus kupė, o šiuo metu s14 yra tituluojamas populiariausiu pasaulyje drifto (šoninio slydimo) automobiliu ir bendrai yra populiarus modelis autosporte ir ne tik. Visa populiarumo banga pakėlė šio automobilio vertę iki neregėtų aukštumų, bet apie viską nuo pradžių. 

Nissan s14 buvo S platformos tęsinys, gaminamas 1993-1999 m. Šis modelis pakeitė seniau gamintą s13, o vėliau buvo pakeistas s15 modelio, kuris ir uždarė S platformos grandinę ir šių automobilių gamybą. S14 lyginant su senesniu modeliu buvo platesnis, žemesnis, trumpesnės bazės, o tai pagerino valdymo savybes. Atitinkamai rinkoms buvo siūlomi galingesni varikliai su automatinėmis (4 pavarų) arba mechaninėmis (5 pavarų) greičių dėžėmis. Šių Nissan tikslinė pirkėjų auditorija buvo vidutines pajamas gaunantys jauni žmonės. JAV rinkai automobilis buvo siūlomas su šūkiu: „Nissan 240sx – įperkamas prabangus kupė“.


Dėka Japonijos įstatymų, kurie labiau apmokestina didesnio darbinio tūrio variklius, japonai išmoko išspausti kuo daugiau galios iš mažo litražo variklių, dažnai į pagalbą pasitelkdami turbinas. Taip gimė ir ikoniškas SR20DET variklis, montuotas į s14 skirtas daugumai pasaulio rinkų. Plačiau apie variklius: o jie buvo tik benzininiai – SR20DET (147kW), jdm SR20DET (161kW), jdm SR20DE (118kW), usdm KA24E (105kW), usdm KA24DE (116kW). (SR arba KA – variklio kodas, 20 – 2.0 darbinis tūris, D – dual overhead camshaft arba DOHC, E – elektroninis įpurškimas, T – turbina). Populiariausi SR20DET varikliai dar yra skirstomį į Black top ir Red top. Esminis skirtumas toks, kad Black top buvo pristatytas su pažangia VCT (variable cam timing) sistema (panašias sistemas turi ir BMW varikliai (VANOS)). Turint mintyje patvarius ir nesudėtingai modifikuojamus turbininius variklius, gerą gamyklinį svorio balansą ir lengvą bendrą automobilio svorį, šiems Nissan‘ams jau iš gamyklos buvo užprogramuota tapti populiariais autosporte. 

Nismo (Nissan motorsport international limited) 1994 pristatė s14 patobulinimą „270R“. Būtent tiek arklio galių turėjo jų modelis (270AG /202kW), o iš viso jų pagaminta buvo tik 50 vnt. Šis modelis buvo parduodamas su specialiai jam sukurtomis kėbulo apdailomis (Edge body kit) ir kitomis modifikacijomis. Nismo parodė šio modelio sportines galimybes ir ištaisė gamyklinius trūkumus, taip padėdami pamatus šių automobilių modifikacijų pradžiai. 

Image
Nismo 270R modelis

Zenki/chuki/kouki“ – kas tai? Nissan s14 pagrinde skisrtomi į 2 grupes: zenki (pre facelift) (gaminti 93-96m.) ir kouki(facelift) (gaminti 97-99m.). Išvertus iš Japonų kalbos zenki reiškia „prieš“, kouki – „po“, kuris dar žymimas kaip s14a. Pagrindiniai skiriamieji bruožai matomi išorėje – senesnio modelio galinių ir priekinių žibintų dizainas buvo labiau apvalus. Naujesnio modelio dizainas tapo agresyvesnis, galiniai ir priekiniai žibintai tapo labiau kampuoti. Kampuotesni tapo ir priekiniai sparnai, kapotas, buferis. Standartinėje komplektacijoje atsirado uždedami slenksčiai. Chuki – rečiau sutinkamas terminas, reiškia „vidurinysis“. Kadangi kouki ir zenki išorės detalės nesunkiai montuojamos nuo naujesnio modelio ant senesnio ir atvirkščiai, atsirado automobilių, kurie priekiu buvo zenki, o galu kouki ir panašiai. Šitas keistenybes ir apibūdina terminas chuki. Galime sutikti ir žymėjimą s14.5 – tai viena populiaresnių konversijų, kuomet ant s14 montuojamas s15 priekis. 

Image
Nissan 240sx zenki modelis
Image
Nissan 240sx kouki modelis

Kuo skiriasi 200sx, 240sx, Silvia? Visi šie Nissan‘ai buvo gaminami ant S platformos. Sutrumpintai S reiškia Silvia, bet oficialiai Silvia vardu vadinti buvo tik Japonijos rinkai skirti arba JDM (Japanese domestic market) modeliai. Eksportiniai 200sx vadinami Nissan’ai su SR20DET varikliais. Pavadinime koduojamas ir variklio darbinis tūris – 2.0l. JAV ir Kanados rinkoms buvo siūlomi 240sx modeliai su KA24 varikliais – 2.4l darbinio tūrio. Taip ir lieka nelabai aišku ar visus S grandinės automobilius galime drąsiai vadinti Silvia, bet automobilių entuziastai savo Nissan’us mieliau vadina Silvia, mat JDM modeliai turėjo daugiau galios, papildomos komplektacijos ir pats Silvia vardas labiau priimtinas gamintojams.

Pradžioje s14 buvo gaminami be oro pagalvių, bet netrukus (1994 m.) jos buvo pradėtos montuoti visuose modeliuose priekinėje panelėje ir vaire. Tiek kouki, tiek zenki modeliai skirti eksporto rinkai turėjo žemus galinius spoilerius, veliūrinius salonus. Papildomai susikomplektuoti buvo galima odines sėdynes, medžio apdailos imitaciją, ABS kontrolės sistemą, blokiruotę (LSD), CD grotuvą. Dabar atrodo juokingai, kad ABS buvo tik papildomoje komplektacijoje, tačiau tai, kad s14 yra sportiškas ir neprikimštas moderniausių kontrolių ir padaro jį tokiu geidžiamu tų vairuotojų, kurie tiesiog mėgaujasi vairavimu be kompiuterio įsikišimo. 

Kalbant apie komplektacijas, Japonijos rinkai skirti automobiliai buvo kaip atskiras pasaulis. JDM Silvia modeliai buvo pavadinti pagal lošimo kortų simboliką: J’s (Jack’s) leidimas – standartinė komplektacija, Q’s (Queen’s) leidimas – su varikliu be turbinos, bet su geresne komplektacija ir K’s (King’s) leidimas – su galingiausi varikliu ir geriausia komplektacija. 


Tik JDM modeliuose buvo montuojama elektroninė klimato kontrolė, galėjai pasirinkti HICAS galinių ratų vairavimo sistemą. JDM modeliai pasižymėjo kitokiais ženkliukais, priekinėmis grotelėmis ir kitomis smulkmenomis. Tik JDM zenki modeliams buvo galima pasirinkti „Navan“ išorės apdailą: agresyvesnis priekinis buferis, platesni slenksčiai, 3 dalių spoileris ant bagažinės. Kalbant apie kitokią apdailą, kouki modelis buvo ir taip piktesnės išvaizdos, bet JDM K’s leidimas turėjo gerokai agresyvesnius priekinius buferius, aukštesnius galinius spoilerius ir išraiškingesnius galinius pažeminimus. 

Image
Nissan Silvia Navan papildomas paketas
Image
Nissan Silvia kouki K’s leidimas

Negana to, Japonijos tuningo kompanija „Autech“ dar patobulino K’s modelius ir savo kūrinį pavadino „MF-T“. Tai buvo modifikuotas variklis (182kW) bei kiti techniniai mazgai, beveik dvigubai aukštesnis galinis spoileris, bendrai patobulinta ir visa išorės apdaila. 

Image
Nissan Silvia kouki K’s MF-T versija

1998m. laidoje „Top Gear“ Jeremy Clarkson apžvelgė 11 tuo metu gaminamų sportinių kupė automobilių ir lygino juos kainos, stiliaus, galios ir valdymo savybių aspektais. Apie Nissan 200sx jis kalbėjo taip: „Šitas automobilis man primena restoraną Barnsley (UK), kuriame lankydavausi. Iš išorės jis atrodė apgailėtinai, o viduje buvo plastikiniai apvalūs stalai, bet maistas buvo toks geras, kad aš vis grįždavau.“ Laidos apžvalgoje Nissan 200sx buvo pripažintas antru geriausiu ir nusileido tik Alfa Romeo gtv6. Nepamirškime, kad tai tik subjektyvi žmogaus ar laidos prodiuserių nuomonė, bet tuo metu šios laidos įvertinimas buvo labai svarbus.

Nissan S platformos automobiliai dažnai pastebimi kino ekranuose, ypač filmuose, kurių tikslinė auditorija – automobilių entuziastai. Bene žinomiausias s14 kino debiutas buvo filme „The fast and the furious“ (2001), kuriame Letty (Michelle Rodriguez) vairavo 1997m. Nissan 240sx. S14 epizodais matome ir filmuose: „Gumball 3000, Coast to Coast“ (2009), „Ben Collins: Stunt driver“ (2015), „Gautas iškvietimas 3“ (2016) ir kt.

Drifto
 tėvas ir karalius, lenktynininkas čempionas Keiichi Tsuchiya (土屋 圭市) davė pradžią driftui kaip sporto šakai. Jis vėliau išleido ir edukacinį DVD pavadinimu „Drift bible“. Šiame leidinyje apžvelgdamas drifto technikos praktiką, jis naudojo ir Nissan Silvia zenki automobilį. Tai buvo dar vienas indėlis į šio automobilio populiarumą. 

Image
ištrauka iš „Drift bible“ su Nissan Silvia ir Keiichi Tsuchiya

Šiuo metu Nissan s14 automobiliams galima nusipirkti begalę aftermarket dalių techniniam ir estetiniam tobulinimui. Dėl gerų gamyklinių charakteristikų ir tobulinimo perspektyvų šis automobilis išlieka itin populiarus tiek sporte, tiek ir gatvių kultūroje visame pasaulyje. Kadangi nauji automobiliai nebėra taip lengvai modifikuojami, šis modelis nepraranda populiarumo ir atvirkščiai – dėl nuolatinio modelio senėjimo ir nusidėvėjimo rinkoje vis didėja paklausa ir tai daro įtaką nuolatiniam modelio brangimui. Apibendrinant, galima teigti, kad Nissan s14 yra vienas sėkmingiausių 90-ųjų sportinių kupė, kuris savo charakteristikomis nenusileidžia šiuolaikiniams automobiliams bei turi JDM dvasią.

 

(Autorinės teisės priklauso PlaukiuAsfaltu.lt kopijavimas nesusitarus draudžiamas ir baudžiamas)

Nepatingėkite parašyti komentarą. Arba gal norėtumėt apie kažką sulaukti skaitinio?

maxresdefault

PLKASF rinktiniai. Tech House

Senokai nieko neįmetėm iš muzikos pasaulio. Bet vertėjo palaukti. Šį kartą šiek tiek Tech House ritmų, ir griežtesnių ir labiau deep ar šiaip fun.
Tiesiog upgrade’inkit savo audio sistemas ir riedėkit su išskirtine muzika.

 

Jewel kid – Blower (Original Mix) [Suara]

Traumer – Astra

Pirupa – Get Lost (Original Mix) [Snatch! OFF]

Carl Cox – Time For House Music (Davide Squillace remix) [Circus Recordings]

Mr G – Tt Rum Bar [Just Jack Recordings]

Ir pabaigai šiek tiek griežčiau 🙂

Maelstrom – Adversarial Design [Zone]