v8istorija

Audi V8. Istorija.

Nors šiandien Audi V8 nėra naujausias ir moderniausios išvaizdos galiūnas, apie jį tikrai verta pakalbėti. Savoje klasėje jis turėjo tokių konkurentų kaip BMW 7-class E32, Mercedes-Bens S-class W140, Lexus LS400, Jaguar XJ, tačiau jis spėjo visame pasaulyje sukurti tikrą V8 keturių varomų kultą.

1988 pabaigoje su šiuo modeliu Audi pirmą kartą išsiveržė į aukščiausią klasę. Naujasis modelis turėjo 184 kw (250 ag) 3,6 litro aštuonių cilindrų variklį, po keturis vožtuvus cilindrui. Svarbiausi techniniai bruožai buvo nuolatinė visų varomų ratų pavara su keturių bėgių elektroniškai reguliuojama automatine greičių dėže.

Visi Audi V8 buvo varomi 4 ratais. Automobiliai su mechaninėmis greičių dėžėmis turėjo važiuoklę su 2 Torsen diferencialais – tarpašiniu ir galiniu. Tai Quattro II variacija. Audi V8 buvo pirmasis Audi automobilis, kuris apjungė Quattro važiuoklę ir automatinę greičių dėžę. Taip pat šiame automobilyje pirmą kartą debiutavo Quattro III sistema, kurioje tarpašinio diferencialo vaidmenį atliko elektronikos valdoma daugiadiskė hidromova. Ši sistema įdomi tuo, kad hidromova naudojo aukšto slėgio skystį, tiekiamą iš automatinės greičių dėžės siurblio.

Nors ši masina buvo sukurta naudojant Audi turima C3 platforma (naudojama 100 , 200 modeliuose), V8 buvo įdiegta kitokia quattro sistema ir 8 cilindru variklis DOHC V8 32 vožtuvu, kartu su automatine arba 5 (tik su 3,6 varikliu modeliose) ir 6 (tik su 4,2 varikliu modeliuose) pavarų mechaninėmis dėžėmis. Automatinės greičių dėžės buvo naudojamos 4 pavarų. Toks automobilis savo klasėje puikiai galėjo konkuruoti su rinkoje BMW ar Mercedes siūlomais modeliais. Audi V8 panašiausia į Audi 100 ar Audi 200 modelius, tačiau turėjo savitas bamperių, priekinių grotelių, ratų arkų konstrukcijas, platesnę ratų bazę, pilnai raudonus galinius žibintus visuose savo baziniuose modeliuose, didesnius R16 arba R17 ratus, kurie padėdavo šiai auto išsiskirti. Daug dėmesio buvo skirta naujam aštuonių cilindrų varikliui, taip pat Audi V8 modelis buvo pirmasis, kuriame suderinta automatinė greičiu dėžė ir quattro sistema.

Iš viso į V8-uką buvo montuojami du V formos aštuonių cilindrų 32 vožtuvų benzininiai DOHC ( Double Overhead Camshaft) varikliai:

· Nuo 1988 – 3.6 litro 250 arklių, 340 nm motoras audinei leido 0-100 km/h greitį pasiekti per 7.6 sec, max greitis buvo 235 km/h.
· Nuo 1990 pradėta gaminti prailginta sedano versija LONG.
· Nuo 1991 į 3,6 buvo pradėta montuoti ir 5 bėgių mechaninė dėžė.
· Nuo 1992 metų buvo pradėtas montuoti 4.2 litro 280 arklių, 400 nm variklis kartu su automatine dėže. 0-100 km/h per 6.8 sek.
· 1993 metais labai nedaug siu automobiliu buvo pagaminta su 4.2 varikliu ir 6 laipsniu mechanine greičių dėžė. 0- 100 apie 6.0 sek.

Maksimalus deklaruojamas gamintojo greitis yra 250 km/h, tačiau realiai ši mašina be problemų pasiekia 280 km/h greitį.

Beje, 3,6 (3562cc) variklis, yra ne kas kitas, kaip ant alkūninio veleno V forma suporuoti du keturių cilindru varikliai. Keturių cilindrų varikliai buvo “pasiskolinti” iš VW Golf 1,8 GTI, twin cam, 16-valve. šio “hibrido”, surinkto iš dviejų variklių atiduodama 250 PS galia (184 kW/247 hp) ir 340Nm sukimo momentas, turimas plačiame apsuku diapazone, buvo tikrai įspūdingas ir gerbtinas tuo laiku. Ir tai buvo pirmieji tokio tipo (V8) varikliai Audi istorijoje. Būtent iš jo gimė šiandieniai V8 motorai, montuojami į S4, S6, A8, S8, RS4 ar Q7.

Audi V8 Lang
Automobilio kaina tuo metu su tik bazine įranga buvo 240 000 litų ir su ja važinėjo tik verslininkai, bei prezidentai. Lietuvoje yra 2 LONG vienetai. Su kuriais važinėjo Lietuvos prezidentai. Šiandien šį automobilį galima įsigyti nuo 2000 iki 30 000 litų priklausomai nuo būklės, bei komplektacijos. Su kiekvienais metais jų vis mažėja ir kaina vis didėja.

Audi V8 modelis nesulaukė didelės komercinės sėkmės, nežiūrint į turtingą komplektaciją, komfortą ir aukštą kokybę. Audi V8 modelis buvo išleistas praktiškai tuo pačiu metu kaip ir Lexus LS400 su aukščiausios kokybes apdaila, komforto paketu ir t.t., kuris buvo skirtas konkuruoti su “senaisiais grandais”, tokiais kaip C klases Mercedes, 7 serijos BMW, XJ serijos Jaguar. Nežiūrint į tai, kad Audi V8 modelis kitų gamintojų paminėtiems flagmanams nenusileido nei kokybės, nei komforto atžvilgiu, bei buvo vienintelis modelis, kuris siūlė visų varančiųjų ratų transmisiją ir pilnai galvanizuotą nerūdijantį kėbulą – daugelis pirkėjų nesirinko Audi. Priežastis buvo paprasta – vartotojams Audi V8 asocijavosi su kitais Audi modeliais, kurie buvo žemesnės klasės ir net negalėjo bandyti konkuruoti su “senaisiais grandais”. Taip pat nelabai kas suprato kodėl Audi V8 taip brangiai kainuoja, lyginant su kitais Audi (100, 200 ….) modeliais. Istorija panaši į Volkswagen Phaeton, nors masina tikrai įspūdinga savo įranga, tačiau žmonės jos nesirinko vien dėl vardo Volkswagen.

Audi V8 atvėrė duris į sėkmę sekančiam, tos pačios klasės automobiliui – Audi A8 modeliui. Audi A8 sėkmės paslaptis buvo ta, kad po Audi V8 modelio potencialus pirkėjai į šį naują automobilį žiūrėjo kaip į teisingai pagamintą prestižinį modelį, kaip puikią alternatyvą to, ką galėjo pasiūlyti kiti gamintojai.

V8 Pradėta gaminti 1988-10-01 ir baigta 1993-11-30

Bonus

Audi V8 DTM versija.

 

Nepatingėkit palikti komentarą, arba parašyk kokio straipsnio norėtum. 🙂

Komentarai

komentarų