eurp_0704_48_z+tokyo_auto_salon+bbs_f1_race_wheels

BBS istorija

Daugiau nei 40 metų, BBS sėkmingai gamina aukšto atlikimo lengvo lydinio ratus, viso pasaulio autosportui ir netik. Jei tu nori sužinoti daugiau apie pasaulinę BBS sėkmę šis straipsnis kaiptik tau. Ši skiltis apžvelgs svarbiausius BBS istorijos sprendimus, bei padės atsakyti į kelis dažnai klylančius klausimus.

BBS 70-aisiais. Visa ko pradžia.

1970

Heinrich Baumgartner ir Klaus Brand atidaro mažą gamyklą Vokietijos Schiltach‘o miestelyje, kuris užima tik 35 kvadratinius kilometrus. Nors vietovė skaičiuoja 800 metų istoriją, tik per pastaruosius metus jo gyventojų skaičius išaugo iki 4000 žmonių. Gamykla gamino plastikines automobilių pakabos dalis. Šių dviejų pradininkų inicialai, bei vietovės pavadinimas ir lėmė kompanijos vardą BBS. Reikalai pradėjo judėti. Tačiau Heinrich Baumgartner norėjo daugiau. Jis norėjo pagaminti geriausius ratlankius pasaulyje.

1971

Taip vakarais po darbo Heinrich Baumgartner sėdėdavo savo dirbtuvėje ir kurdavo naujus ratlankių modelius. Jam taip pat padėjo inžinieriaus išsilavinimas. 1971 metais pasirodė pirmas ratų diskas, kuris tapo pasauliniu šedevru. Jis buvo pavadintas BBS-Mahle vardu. Mahle buvo vokiečių firma, užsiimanti variklio dalių gamyba. BBS neturėjo galimybių patys gaminti diskus. Todėl pirmą 1000 vienetų partiją užsakė firmoje Mahle. Tai tapo visos diskų eros pradžia.

1972

BBS-Mahle diskai turėjo neįtikėtiną pasisekimą. Tuometiniai ratlankių dydžiai nuo 13 iki 15 colių patenkino 90 proc. visų automobilių poreikių, todėl pasaulis pamišo dėl jų. Juos užsakinėjo, dėl jų stovėjo eilėse ir net padirbinėjo. Visko viršūnė buvo 1972 metai, kai BMW pristatinėjo pirmą “penktukę” e12. BBS-Mahle diskai buvo siūlomi kaip papildoma ratlankių opcija. Jie idealiai tiko ne tik pagal parametrus, bet ir pagal stilių. Šis faktas vos per kelis metus kompaniją BBS pakėlė į tokį lygį, kurio dešimtmečiais siekė tokios kompanijos kaip ATS, Borbet, OZ ir Remotec.

1972 metais į BBS kreipėsi Martin Braungart, kuris buvo lenktyninės komandos Ford Capri inžinierius. Jis norėjo, kad BBS pagamintų ratlankius skirtus Group 2 ir Group 5 lenktynėms, tačiau diskai turėjo būti ne tik maksimaliai lengvi ir tvirti, bet ir nebrangūs. Žinoma, buvo svarstomos galimybės diskus gaminti iš magnio ar titano, tačiau jie buvo per brangūs. Atrodė, užsakymas tuoj išslys iš rankų, tačiau BBS sukūrė ir užpatentavo “Air Inside” technologiją, kuri dar kartą užtvirtino BBS konkurencingumą.Sprendimas labai paprastas. Ratlankis gaminamas su oro ertmėmis. Šis sprendimas leidžia ne tik sutaupyti metalą, bet ir sumažinti ratlankio svorį, kas labai svarbu autosporte.

Žinoma, rezultate BBS diskai su e55 parametru skirti Ford Capri buvo brangesni nei tikėtasi, tačiau sportiniai automobiliai gavo tikrai lengvus ir patikimus ratus, kas lėmė BBS pasirinkimą.
BBS pirmoji kompanija pasaulyje sukūrusi ardomus 3 dalių ratlankius. Šis sprendimas ypač tiko lenktynėms, nes buvo galima keisti ne visą ratlankį, o tik pažeistą jo dalį. Taip pat nesunkiai keitėsi ratlankio parametrai. Tekdavo tik pakeisti “palangę”, kad diskai platėtų arba siaurėtų.

1972 metais BBS galutinai nustojo gaminti kitą produkciją ir susikoncentravo tik į ratlankių gamybą. O savo ruožtu sportinė komanda BMW Motorsport GmbH pradėjo naudoti išskirtinai tik BBS produkciją.

1973

Martin Braungart iš Ford Capri perėjo į BMW Motorsport GmbH lenktyninę komandą. Kartu su juo perėjo ir BBS sprendimai, kurie prisidėjo prie nenugalimo BMW 3.0CSL pergalių.


BBS tapus individualiam ratlankių gamintojai, BMW pradėjo masiškai užsakinėti BBS ratlankius. Daliai naujų BMW modelių tai tapo standartiniai gamykliniai ratlankiai.

1976

BBS pradėjo plisto po pasaulį. BBS atidarė pirmąjį filialą Prancūzijoje.

1978

Kompanija BBS jau pilnai gamino diskus ir nepriklausė nuo Mahle GmbH gamyklos, tačiau pagal tradiciją visi voratinklio tipo ratlankiai buvo vadinami BBS-Mahle. Tais pačiais metais BMW užsakė naujus diskus, kurie idealiai tiktų išskirtiniam BMW modeliui tai 6 serijos E24. Taip atsirado BBS TRX diskų serija. Automobilio parametrai tiems laikams buvo neeiliniai tai prireikė nestandartinio, 15,3 colių diametro.

1979

Martin Braungart tapo trečiuoju asmeniu prisijungusiu prie vadovybės komandos.

BBS 80-aisiais

1983

BBS pasisėmę sėkmės iš trijų dalių lenktyninių diskų, pradeda serijinę gamybą naudojimui paprastuose keliuose. Taip gimė RS modelis ir sudrebino visą autopasaulį. Šis modelis buvo išgrobstytas nuo pardavimo lentynų ir dar joms neataušus tapo legendiniu. Jie tuo metu gražiai atrodė ant 70-ųjų, 80-ųjų, 90-ųjų metų automobilių. Tinka jie ir ant šiuolaikinių automobilių daugiau nei puikiai (tiesa jei pakanka jų dydžio, nes tiems laikams ir R17 atrodė nesuvokiamai dideli). Ne kiekvienas ratlankių modelis gali pasigirti tokia sėkme, tai turbūt vienas populiariausių ir žinomiausių ratlankių modelių.

Kas įdomiausia, kad RS modelis buvo kurtas lenktynėms, todėl pirmieji diskai buvo leidžiami su viena centrine tvirtinimo veržle. Šis faktas tik patvirtina šio modelio rimtumą, bei jam pagaminti naudotas medžiagas ir technologijas.

Tais pačiais metais gamintojui darėsi ankšta netik Vokietijoje ar kaimyninėse šalyse bet ir Europoje, BBS dar labiau užkariavo pasaulį ir atidarė padalinius „BBS America“ ir „BBS Japan Ltd“.

1984

Nuolatiniais BBS klientais patapo Daimler-Chrysler, visa VAG grupė, praktiškai visos tiuningo kompanijos, taip pat dauguma lenktyninių komandų. Vienu metu BBS kūrė raliui skirtus diskus, tačiau iš šios nišos juos greitai išstūmė didesnį įdirbį turintys gamintojai ATS, OZ ir Ronal. Tad ralis ir BBS nėra glaudžiai susiję.

1987

Iš mažos kompanijos tapus didžiuliu koncernu vyko valdžios persiskirstymas. Ankstesnis GmbH & Co. KG pradėjo prekiauti kaip BBS Kraftfahrzeugtechnik AG. Akcijos buvo perkeltos į Frankfurtą ir Štutgartą. Klaus Brand persikelė iš valdybos į kontroliuojančią valdybą, ir Heinrich Baumgartner tapo vadybos valdybos pirmininku. Martin Braungart tapo atsakingas už techninį vadybos skyrių. Trečias direktorių valdybos narys buvo Klaus Bukenberger, kuris buvo atsakingas už verslo operacijas ir pardavimus.

BBS 90-aisiais. BBS Aukso amžius.

20-aisiais gamybos metais, BBS viršijo 200 milijonų Vokietijos markių apyvartą ir buvo vienas iš svarbiausių tiekėjų, automobilių gamybos įmonėms kaip Audi, BMW ir VW. Taip pat ir daugybei sėkmingai lenktyniaujančių komandų visame pasaulyje.

1994

Šie metai buvo sėkmingiausi autosporto metai kompanijos istorijoje: Formulė 1, IndyCar Serija, DTM ir ADAC pasaulio čempionatai buvo visi laimėti naudojant BBS ratlankius.

1995

Kompanija šventė savo 25 metų sukaktį. Kad pažymėtų datą, BBS nustato naujas normas lengvo lydinio ratams su nauju RSII modeliu. Šis modelis susijungė, įrodytą kokybę, madą bei inovatyvias naujoves. Ne gana to savininkai paskelbė apie naujas ratlankių tendencijas. Jie pareiškė, kad ratlankių gamyboje bus pradėti naudoti spalvotieji metalai. Tai dar kartą kompaniją BBS kilstelėjo į naują lygį.

1997

BBS vėl tapo didžiausiu tiekėju IndyCar Serijos taip pat kaip ir Formulę 1. Pirmą kartą net penkios F1 komandos lenktyniavo naudodamos BBS ratlankius.

1999

BBS įgijo svarbius klientus automobilio pramonėje, tokius kaip: DaimlerChrysler, Porsche, Ferrari ir Jaguar. Dar viena gamykla buvo pastatyta Herbolzheime šalia Freiburgo.

BBS 2000-aisiais

2000

Naujas 7 000 m2 sandėliavimo ir logistikos centras buvo atidarytas kovą prie Herbolzheim‘e esančios gamyklos. BBS laimėjo Formulės 1 čempionatą su Ferrari ir Michael Schumacher.

BBS pasiekė reikšmingą vystymąsi. Apyvarta ir pelnas pasiekė rekordinį lygį.

2001

BBS, tiekia ratlankius šešioms Formulė1 komandoms, iš viso dvylikai bolidų. Begalinio preciziškumo kaltiniai ratlankiai iš magnio tampa etalonu autosporte. BBS laimėjo Formulės 1 čempionatą antrą kartą su Ferrari ir Michael Schumacher.

2002

Atrodė, kad BBS užkariaus visą pasaulį. Juk niekas kitas negalėjo pasiūlyti tokios aukštos kokybės, unikalių sprendimų ir subalansuoto dizaino. Tačiau likimas buvo negailestingas – 2002 metų kovo 1 dieną eidamas 66 metus netikėtai mirė visų idėjų autorius Heinrich Baumgartner. Po to, nesugebėjęs valdyti vienas, iš direktorių tarybos pasitraukė kitas įkūrėjas Klaus Brand. Tuo momentu pirmą kartą iškilo problemų BBS ateičiai.

2004

Šiais metais BBS pradeda ir gatviniams ratlankiams naudoti Air Inside technologiją. Kurios ištobulinimas lėmė netik ratlankio svorio sumažinimą, bet ir papildomą stabilumą.

BBS toliau plėtoja savo pagrindinę gamyklą Herbolzheime.
Pirmą kartą kompanijos istorijoje BBS ratlankiai dalyvauja Dakaro ralyje su BMW X3.

2006

Per šiuos metus lenktynių komandos iš viso pasaulio laimėjo 26 lenktynių titulus naudodamos BBS ratlankius.

BBS laimi šešis tarptautinius apdovanojimus: Geriausio gaminio „auto motor und sport“, Geriausia kokybė „sport auto“, Automachanikos inovacijų apdovanojimas, SEMA auto parodos apdovanojimas už inovacijas, Geriasi metų ratlankiai „Auto-Bild Sportscars“, bei Geriausio gaminio „Motorsport aktuell“

2007

Prasidėjus politiniams neramumams Gvinėjoje, kuri buvo pagrindinė BBS ratlankiams naudojamo aliuminio tiekėja, smarkiai pakilo medžiagų kainos. BBS ratlankiai smarkiai pabrango ir ji atsidūrė giliausioje krizėje per visus 37 gyvavimo metus. 2007 metais kompanijai buvo paskelbtas bankrotas ir ją nusipirko Belgijos Punch International korporacija. Naujieji šeimininkai drastiškai – nuo 1200 iki 400 – sumažino darbuotojų skaičių. Po metų BBS dirbti liko tik 250 meistrų.

Nepaisant to gamyba tęsiasi tiek autosportui tiek gatviniam naudojimui dviejose gamyklose esančiose Vokietijoje. Ratlankiai iš „juodo miško“ išlieka kaip kokybės bei inovacijos sinonimas.

2011

Dar 2007 šį kompanija susidūrė su finansiniais sunkumais ir pirmą kart paskelbė pradedanti bankroto procedūrą. Tiesa, tuomet kompanijos uždarymo pavyko išvengti. Skolos buvo nurašytos, atsirado nauji investuotojai ir darbas tęsėsi.
2010 metų gruodžio 30-ąją BBS institucijoms pateikė popierius dėl antrojo bankroto. Keistai skamba, vienas bankrotas, antras bankrotas, o gamyba tęsiasi. Tiesa, šį kartą viskas ne taip paprasta.
Pasirodo, paskutinis bankrotas buvo siurprizas ne tik BBS darbuotojams, bet ir didžiausiam investuotojui „IG Metal“. Dar nėra aišku ar jie išmes gelbėjimo ratą ratlankių specialistams.
Tačiau jei kompanijai pasiseks, įšaldžius mokėjimus bankams ir visas skolas (tai leidžia bankroto įstatymas Vokietijoje), BBS galės restruktūrizuotis ir koncentruotis į pelningas veiklas atsisakant nepelningų.
Į šią žinią pirmieji sureagavo BBS konkurentai „Ronal“. Jie pasiūlė savo pagalbą perimant iš jų Herbolzheimo gamyklą, kurioje gimsta pagrindinis BBS produktas – ratlankiai.
Tiesa istorija taip ir neaiški, po šiai dienai taip ir neatsirado pastovių ir vieningų BBS savininkų.

 

 

(Autorinės teisės priklauso PlaukiuAsfaltu.lt kopijavimas nesusitarus draužiamas ir baudžiamas)

 

Nepatingėkite parašyti komentarą. Arba gal norėtumėt apie kažką sulaukti skaitinio?

P.S Greitu metu bus straipsniukas apie dažniausiai sutinkamus BBS modelius.

Komentarai

komentarų