miata - test is positive

Kai pernai išgirdau apie šią varžybų seriją, man panižo joje sudalyvauti ir niežėt nenustoja iki pat dabar. Legendinė trasa, kurioje ratus suko mūsų tėvų ir, galbūt, net senelių kartos, trasa, kurioje vyko triukšminga ir laaaabai azartiška BMW taurės serija, atgyja! Automobilių sportas atkeliauja iš aerodromų, prekybos centrų parkingų, mažesnių miestų į Sostinės gatves!

Registruojuosi į abi klases – RWD2000 ir OPEN. Lėksiu!

Man energijos netrūksta, tad lėksiu ne tik ten – tą pačią dieną vyko ir slalomo varžybos, organizuojamos ISM studentų atstovybės. Pagrindinio prizo greičiausiajam vertė – 1000 Lt. Bandom!

Pavyko sutarti, kad Kaukaro žiede startuosiu pačioje pirmoje ir pačioje paskutinėje grupėse. Turėčiau startuoti RWD klasėje 8 ryto, 9 ryto baigti važiavimus ir ramiai pasiruošti klasikinio slalomo varžyboms Siemens arenoje. Tuomet, po slalomo, 15 val. atlikti OPEN klasės važiavimus. Turėčiau…

Lenktynių diena

Į varžybų komisijas, jei neklystu, reikėjo atvykti nuo 06:45 iki 7:30. Tada turėjo įvykti supažindinimas su varžybomis ir, 08:00, jų pradžia bei mano startas.
Atsikeliu anksti ryte po 4 valandų miego, eilinį kartą kitas 4 paaukoju benzino dievui. Turi jis man kažkada už jas pagelbėti, turi. Sėdu į Miatą ir lekiu.
Ozo gatvės informacinis ekranas visam miestui rėkia – “VYKS AUTOMOBILIŲ SPORTO VARŽYBOS”. Toks malonus šiurpuliukas nubėgo kūnu iki dešinės pėdos, net pagazavau. IR AŠ TEN BŪSIU! Ko gero, žmogaus genuose yra poreikis priklausyti kažkokiam “klanui”. Man gera priklausyt automobilių sportui ir automobilistams 🙂

Po keliolikos minučių dairausi dalyvių parkinge, užsiregistravęs administracinėje komisijoje ir pasiruošęs žvitriai techninės komisijos akiai. Mojuoju Giedrei bei Jolantai, jūs esat tikros spartuolės! Mano startinis numeris – 1. Dar niekada tokio neturėjau 🙂

Kad dantukai būtų gražūs ir balti!

Pagarba techninei komisijai. Patikrina VISKĄ. Taip, kaip pridera. Va tokia ji turi būti. Ir man, kaip dalyviui, maloniau, kad “žiūrintys paprastai” gaus progą prisitvirtinti akumuliatorius kaip pridera. Tvarka privalo būti, ir nesiderėkit, mieli kolegos lenktynininkai, dėl netvarkos savo automobiliuose. Geriau šitą energiją atiduokit visko padarymui kaip pridera.

Nesu iš piktdžiuga atsiduodančių žmonių, bet, artėjant 8-ai valandai, niekas neatėjo pateikt kokios nors informacijos apie startą, niekas neatėjo supažindinti su varžybomis (briefing), niekas net neatėjo pasakyti “vyrai, vėluojam, planuojama pradžia – XX:XX”. Tyla. Organizatorių turim ieškoti patys, pakili ryto nuotaika po truputį bjursta. Ir taip – ištisas 3 valandas.

Renginio pradžia vėlavo tris valandas. Netikit? Va, laptimer’is fiksuoja, kada įvyko važiavimai. Pirmieji apšilimo važiavimai atsitiko 11:04. Tai yra trys valandos mano miego arba trys valandos laiko važiavimams trasoje. Brangios valandos. 11 valandą aš turėjau būti Siemens arenoje ir dalyvauti ISM slalome. Kas per velnias?

Bet trasa užvežė. Formatas: 6 apšilimo/treniruočių ratai, starto eilės tvarka, lenkimas draudžiamas. Spaudi dugną ir jauti – NEREALU. Harry’s GPS Lap Time – kietas reikalas. Pažymėjau starto/finišo tašką ir paspaudžiau “Drive”. 2 netikėliai (cenzūra 🙂 ) paspaudimai, ir rezultatas va toks:

Du netikėliai paspaudimai! Rimtai, geras daiktas, rekomenduoju! Tik starto/finišo tašką žymėkite šiek tiek už starto linijos, nes kai kuriems važiavimams laptimer’is laiką pradėjo skaičiuot iškart atvažiavus į startą ir sustojus sulaukt teisėjo leidimo. Tai aktualu, kai startuojama stovint vietoje.

Tomas aka Ilgas atsiliepė taip: “Kol reikėjo laukt startų, buvo pikta. Bet, kai išvažiavau į trasą ir prapūčiau, viską užmiršau!”. Tikrai smagi trasa. Tie 6 ratai – kažkas nerealaus. Leki ir džiaugies. Gaila, kad pasivijau ratu lėtesnį varžovą, tad teko stabdyti ir susikurti sau bent vieną “karštojo rato” galimybę. Beje, Miata laikėsi puikiai, stabdžiai nė trupučio neminkštėjo, vandens temperatūra – kaip įkaltas 100º C, tepalo slėgis – puikus, tik tepalo temperatūra pasiekė 122º C. Panašu, kad Kačerginėje tepalą kažkuriuo būdu aušinti jau reikės.

Deja, įskaitiniai važiavimai jau ne tiek smarkiai džiugino. Startas buvo duodamas iš post-pit eilės, per 75% trasos reikia įšildyti padangas ir sustoti prie starto/finišo linijos. Įskaitinio važiavimo startas – stovint. Rokas aka Mystic skundėsi, kad per apšilimą iki starto padangos įšilti nespėja, tad dalį trasos tenka važiuoti nepilnu sukibimu. Būtų mieliau, jei būtų galima atlikti bent du važiavimus paeiliui, o jei pavyktų padaryti visus 4 vienu kartu – būtų visai nuostabu. Arba, pavyzdžiui, važiuoti 2 x 5 ratus.

Po Kaukaro žiedo važiavimų net nesustojęs pit’uose nulėkiau į Siemens areną. Per porą minučių pažiūrėjau į trasos schemą, du varžovų važiavimus ir šokau lėkti pats. Schema jau buvo kartą matyta kažkuriose varžybose pernai, nesudėtinga, tačiau ganėtinai glausta. Reikia jausti automobilį 🙂

Deja, geriausio tempo važiavime kažkokiu būdu sumaišiau vartų kuoliukus. Ko gero, prie to prisidėjo tai, kad kreipiantieji kuoliukai smailiuoju galu rodė į posūkio vidų, o ne išorę, kaip kad yra įprasta., nors gulėjo teisingoje pusėje. Nieko, kitą kartą žinosiu, kaip į juos žiūrėti 🙂 Likęs važiavimas nebuvo toks puikus, kaip norėtųsi, tad Mantui Šliogeriui neprilygau. Šauniai spaudei, Mantai! O aš ir žmona užėmėm 2 ir 1 vietas savo klasėse! Beje, visos 3 prizinės RWD klasės vietos priklauso Miatoms!


Mariaus Ramanausko nuotr.

Laiką praleidom nuostabiai. ISM studentai, jūs – šaunuoliai! Tikra atgaiva matyti renginį, kuris vyksta pagal planą minučių tikslumu. Scena! Pakyla! Gera ir kokybiškai grojama muzika! Į temą komentuojantis renginio vedėjas, tau ranką spaudžiantis automobilių sporto žvaigždė – atleiskit, bet nėr ką lyginti su kitais. Gal jūs norite perimti Kaukaro žiedo taurės organizavimą? 🙂


Mariaus Ramanausko nuotr.

Taigi, po slalomo grįžome į Kaukarą ir… na, nelabai ten kas pasistūmėjo. Važiavo, berods, trečioji grupė. Vėlavimo panaikinti nesisekė, jau buvo dužęs vienas Civic’as.


Dominyko Vinciūno nuotr.

Neužilgo dužo ir Seat’as. Et.. suvalgėm superbrangius kebabus ir vaikščiojom nuo vieno trasos vidaus krašto iki kito.

Saulėlydis. O man dar reikia pravažiuoti OPEN klasės važiavimus. Skubame į Kaukaro žiedą! O ten – vis dar nebaigti 5-ieji važiavimai bei dužęs Subaru Forester. Kitas Subaru pametė ratą.


Girls Gear. Forester + stulpas.


Šarūno Šimanausko nuotr.Aliuminės ratų veržlės.

Daiktus buvau sudėjęs į Gyčio CRX, o jis turėjo važiuoti 6-oje grupėje, tad nuėjau perkelti jų į Tomo Civic. Ir užtikau išdaigininką 🙂

Tai štai, kodėl subarikas į stulpą įvažiavo… 🙂 Perduokit linkėjimų šitam berniūkščiui – trasa jau buvo nutrinta, bet jis ją perpiešė teisingai!

Kulminacija

Benešdamas daiktus pamačiau, kad į pit’us rieda Audi TT, apsipylusi dūmais. Žmonės subėgo nešini gesintuvais, o kažkoks storas diedas rėkė – “***į dročink, kas tau dega!”. Kultūra nereali.. nepabūgę galimos ugnies dalyviai atbėgo gelbėti kito žmogaus mašinos, o tu dar nepatenkintas kažkuo? Maroze tu pergėręs, džiaukis, kad į plačią gerklę negavai gesintuvo miltelių. Tau pasisekė, kad kai kas turėjo savitvardos.


Vincas Zaleckis. “Ar tikrai reikėjo?”

Įsivaizduojat, ši TT į startą atvažiavo užveltais indėklais ir akivaizdžiai kalenančiu motoru. Mane stebina du dalykai – kodėl vairuotojas šitaip negerbė kitų dalyvių ir vis tiek važiavo, ir kodėl teisėjas leido šiam vairuotojui važiuoti? Kaip suprantu, visiems buvo akivaizdu, kad TT turi bėdą, tai kokio velnio jai dar leisti važiuoti? Receptas nesėkmei iškepė tuoj pat – keliasdešimt metrų po starto ant trasos, gesinimo zonoje (chicane), TT paliko savo tepalus bei bloko gabalėlius. Smagu stabdyt gal 5 valandas vėluojantį renginį 19:30 dėl kažkokio užsispyrėlio?

Sorbento nėra, kuo nuriebalinti trasą – irgi nėra. Jokio nefraso, jokio stabdžių valiklio. Smėlį teisėjai nešė trasos kuoleliais, Julius dar bandė sugerti tepalus gesintuvo milteliais… šluotų kotai įmauti, bet neįtvirtinti medvaržčiais, tad nuolat krito. Teisėjai nuo saulės raudonais veidais išvargę ir pikti, nes teko atsiimti dalį jų pačių nepelnytos kritikos už vėlavimus ir netvarką, trina trasą šepečiais, o dalyviai skundžiasi, kad toli gražu ne visi gavo pravažiuoti. Ir taip – beveik valandą.

Maždaug 20:30 Saulius nusprendžia – važiuosite per smėlį. Kažkas pakrikštija 6-ąją grupę “savižudžių klase”. Žmonės sušoka į nešildytus automobilius, jiems treniruočių niekas nebeduoda. Eilė – gyva. Kas geriau akis drasko, tas pirmesnis. Finišo juosta tuoj pat užsikiša automobiliais, kai kurie, vis dar norintys važiuoti, nebegali išjudėti iš parkingo vietų. Tvarkos nulis, trasoje mašinų pilna, abejoju, kad kas nors žino, kiek jų ten yra. Sušilti padangoms nėra kada, rezultato rodyti – irgi. Sportinis principas netenka prasmės, nes situacija visiems nuolat kinta, saulė leidžias vis žemyn, oras vėsta, važiavimų eiliškumas, pasirengimas jiems, apšilimas, treniruotė ir taip toliau.. net nėra apie ką kalbėt. Vietoj 4 įskaitinių važiavimų – 2. Treniruočių ratai turi būti 6? Prabanga, važiuokit iškart įskaitinius. Oldtimer’iai už galvos imasi, daugeliui jų jau per tamsu, o 7 ir 8 grupės dar tik priešaky.

Kai kas jau išvažiavo – ne šventė čia.

Jolita sėdi, šypsosi, ir fotografuoja, jos žodžiais, “balaganą”. Neklydai, Jolita. Viskas dar blogiau, nei pranašavai.

Jau visai sutemus į trasą paleidžiami old timer’iai. Vienas pirmųjų važiuotojų apsisuka ir trenkiasi į bortus. Klasė važiavimų nebaigia, nors Saulius vaikšto saugos komisarui iš paskos ir kartoja “Prašau, paleiskit ladistus”. Ladistai nebenori važiuoti, ant asfalto krenta rasa, temperatūra tapo artima nuliui. Tamsu. Trajektorijų nesimato, susipažinimo nebuvo. Smagu?

Tik pažiūrėkit..


Prieš startą. Čia dar nedaug.


Po finišo.Dalyviai turi laukti vos keli metrai nuo apsisukimo.


Laukti nebėra ko.Erikas Šiška išvažiuoja dar prieš balaganą.


A. Tubius nuotr. “Perduokit, kad šiandien apdovanojimų nebus”.
Juokaujam, Saulius nė to nepasakė.

Kyla klausimai.

Yra faktai, yra klausimai, norisi išgirsti atsakymus. Forumuose / gyvai / per trečius asmenis gavęs informacijos, pasidalinsiu. Reikia rimčiau analizuoti renginį. Potencialo čia – labai daug, o rezultatas… Sauliaus sukviesti į pasitarimą žmonės net nebesakė nieko. Nesiuntė velniop, nesikeikė, neklausinėjo. Tiesiog apsisuko ir išėjo, nebesiklausydami virkavimų, nebežiūrėdami į jo numestus popierius.

3 valandų vėlavimas. Kodėl? Kas gali nutikti netikėto, kad ryte vėluotumėt startuoti tris valandas? Dalyvių skaičius iki starto nieko nelemia. Kaip nutiko, kad Saulius atvažiavo į renginį tik 7 ryto, kai personalas rinkosi dar prieš 6? Ar tikrai tvoros buvo tveriamos ryte? Ko dar trūko? Reikia informacijos papunkčiui, tai bus paruoštukė kitam kartui ir kitiems organizatoriams.

Kur buvo sorbentas ir nuriebinantys skysčiai?
Kodėl važiuoti buvo išleista Audi TT?
Kada ir kaip bus grąžinami startiniai mokesčiai / jų dalis dalyviams, kurie negavo pilnavertiškų važiavimų arba iš viso važiuoti negalėjo?
Kas bus keičiama, kad toks katastrofiškas renginys nepasikartotų?

Kaip dalyviui, man šis renginys atrodė maždaug taip:
Karšta vasaros diena.
Saulė kepina tiek, kad matai raibuliuojant nuo asfalto įkaitusį orą.
Prisėdi vienintelėje kavinėje, kurią dar gali pasiekti. Jie turi tik vieną, paskutinį butelį alaus. Šalto alaus. Įpila jį į bokalą ir atneša tau ant staliuko.
Tu paimi alų į ranką.
Čia barmenas giliai įkvepia, atsikrenkščia ir spjauna tau į bokalą. Pataiko.

Šaltinis http://dailymiata.blogspot.com/2014/05/kaukolio-ziedas.html

 

 

 

Komentarai

komentarų