kawasaki-zephyr-2

Moto tipai: 1 dalis. Pagrindiniai.

Kadangi PlaukiuAsfaltu veikloje motociklai nėra toks senas reiškinys, tai gal smagu bus paskaitinėti apie tai kaip jie skirstomi į grupes. O gal net ir automobilistai ar šiaip technika besidomintys žmonės norės praplėsti savo žinias. Į labai minimalius ir tik seniems motociklistams suprantamus niunasus manau neišsiplėsi, bet bendrą vaizdą tikrai galėsite susidaryti. Žinoma seni motociklistams viskas kas čia bus parašyta ir taip jau senai aišku, bet jei turite pastebėjimų ar patikslinimų nepatingėkite parašyti komentarą.

Strytai (Streetbike)

Tumpai tariam miesto moto. Tuom turbūt viskas ir aišku, beja tai arčiausiais giminaitis klasikiniam moto. Dažniausiai būna „naked“ – nuogi, be papildomų platsmasių ir stiklų vėjo pasipriešinimui mažinti. Traktuojama kas mieste tai neaktualu, o ir vizualiai labiau primena klasikinius moto, kas žmonėms dažniausiai patinka. Šie moto yra labai dažnas pasirinkimas motociklizmo pradininkų, dėl ganėtinai paprasto valdymo ir didelio manevringumo. Verta paminėti, kad strytai dažnai turi S (ale sport) versijas, kurios nuo N (naked) skiriasi tuom, kad turi pusę priekinių plastikų, tai yra viršutinę dalį. Sedėsena: dažniausiai tiesi su mažu pasvirimu į priekį.


Suzuki Bandit 650 (naked)


Yamaha FZS 600 (half naked)

Čioperiai (Chopper)

Turbūt jų pristatinėti ir nereikia. Visi juos žino, ar bent mate iš filmų, kur važinėja terminatorius ar baikerių gaujos. Labiausiai pastebimas išskirtinis bruožas tai ilga priekinė šakė, paslenkanti priekinį ratą stipriai į priekį ir dideli didelio sukimo momento varikliai. Žinoma yra ir pradinukų čioperių su juokingais varikliais, bet tai nerodiklis. Sedėsena: unikali iš kitų motociklų, dėl atsilošimo atgal ir kojų vienos ne po savim o prieš save. Žinoma tai labiausiai priklauso nuo modelio ar modifikacijų, bet bendras bruožas išlieka stiprus.

Britvos (Superbike)

Turbūt žinomiausias moto tipas, kurio pavadinimas viską ir pasako. Realiai tai lenktyniai moto, kuriuos galima naudoti gatvėje. Viskas juose sukasi apie greitį. Pilnai aprengti plastikais mažinant vėjo pasipriešinimą. Varikliai dažniausiai sukasi iki milijono apsisukimų ir galios turi tiek kiek išeina gamintojam išspausti, taip sakant kuo daugiau tuo geriau. Sedėsena: stipriai pasvirusi į priekį, nepatogi, bet vėjo tada mažiau, kas prie didesnių greičių yras esminis dalykas.


Suzuki GSX-R 1000


Yamaha YZF 600 R6

Kelionikiai (Touring)

Kelioninių būna įvairių, bet šiaip ar taip tai yra maksimaliai patogūs motociklai keliauti. Dažniausiai galingi dideli varikliai, kurie turi gerą sukimo momenta vidutiniam apsukų diapazone yra neatsiejama jų dalis. Sunkūs (svoris padeda patogumui), dideli (kartais net tokie dideli, kad mieste sukelia tam tikrų problemų) bet užtikrinantys patogų keliavimą ne vienam šimtam kilometrų. Dažniausiai juos renkasi seni motociklistai ar kelionių fanatai. Sedėsena: tiesi kad nepavargtų nei nugara nei rankos.


Honda ST1300

Krosavykai (Dirt bike)

Tai lengvi tiesiogiai bekelei pritaikyti motociklai. Žinoma kelių galima vadinti kroso trasą, miško ar kokio karjero takelį, bet asfaltas nėra jų draugas dėl baisiai grublėtų padangų ir dėl to kad dažniausiai jie yra net neregistruojami keliams (nors yra ir registruojamų). Šiaip ar taip paskirtis jų aiški – išsimurzinti. Kaip ir pats moto taip ir varikliai nėra orientuoti į dydį, o į sukimo momentą. Sėdėsena: neaiški, nes retai tenka ramiai ant jo pasedėti kai yra nuotaika išsimurzinti.


KTM 500 EXC

Enduro (Enduro)

Ištvermės kelioniniai moto. Skirti keliauti miksuojant bekelę su asfaltuotom atkarpom. Enduro turi daugybe specifinių atkraipų pagal tai kur bus keliaujama. Daugiau bekelės ar asfalto, o gal dykumoms, kempsynams ar miškams. Grubiai šnekant gal koks krosavyko stryto ir kelionimio mišinys ir kiekvieną kartą vienas iš parametrų gali būti labiau išreištas. Veinas enduro gali artėti prie krosavyko, o kitas prie kelioninio. Reiktų labai ilgai šnekėti norint pasinerti į visus enduro skirtumus, bet manau bendrą vaizdą susidarėt. Sedėsena: ganėtinai tiesi, šiek tiek palinkus į priekį.


Kawasaki KLR 650

Sport Touringai (Sport touring bike)

Daugelis mažiau besidominčių apie moto pamatę vieną ir sport touringų sako – britva. Iš išvaizdos ganėtinai panašu tai ir pykti nėra ko, nes tai ir yra sportiško moto versija kurioje skirtingai nei britvoj greitis užleidžia šiek tiek vietos patogumui. Sportuoringai būna ir mažesni, kartais labai panašių parametrų kaip sport bike, bet vadinami tikrieji yra dideli galingo moto, kad būtų patogu ilgą atstumą važiuoti dideliu greičiu net ir susidėjus krepšius pilnus mantos. Sėdėsena: ne tokia tiesi kaip stryto, bet pasvyrimas į priekį kurkas mažesnis nei sėdint ant britvos. Didiejo sport touringa turi ganėtinai tiesią patogią sėdėseną, nes kaikuriuos modelius galima priskirti tiesiog prie kelioninių.
Honda VFR800

(Autorinės teisės priklauso PlaukiuAsfaltu.lt kopijavimas nesusitarus draužiamas ir baudžiamas)

 

Komentarai

komentarų