Rl_orig

Ronal istorija

Daugeliui gal ir nepaslaptis, bet vis tiek vertas paminėti faktas, kad taip pirmoji autorinė ratlankių gaminimo įmonė atsiradusi Vokietijoje, 1969 metais. Karl Roland Wirth buvo tikras šios pramonės šakos pionierius, nors ir anksčiau domėjosi automobiliais, bei jų tobulinimu. Porą metų atgal jau buvo sukūręs prietaisą padedantį reguliuoti ir modifikuoti karbiuratorius. Tiesa labai greit pastebėjo, kad RON (taip buvo pavadintas prietaisas) pirkėjai labiau domisi ratlankiais esančiais ant jo automobilio nei jo produkcija. O ratlankiai buvo pagaminti jo draugo Norbert Oberschmidt, kuris dirbo vietiniame aliuminio gaminių fabrike. Užuodęs puikią niša Roland pradėjo priimti užsakymus ratlankiams, o užsakymų buvo tiek daug, kad greitai pats nusipirko įrangą gaminti draugo sukurtiems ratlankiams.

Pirmieji tikri Ronal ratlankiai buvo pagaminti buvo 1969 metais ir buvo pritaikyti Alfa Romeo Duetto. Juos pagamino pats įkūrėjas savo dirbtuvėse. O Ronal pavadinimas susiformavo iš buvusios veiklos RON pridėjus aliuminio sutrumpinimą AL. Ratlankių užsakymų buvo kelis kart daugiau nei galimybių juos pagaminti, o norinčiųjų eilės vis didėjo. Nebeliko nieko kaip atidaryti specializuotą ratlankių fabriką. 1970 metais taip ir įvyko, tai buvo pirmasis fabrikas Vokietijoje, kuris užsiėmė ratlankių gamyba ir tobulinimu vienoje vietoje. Vystantis pasaulinei auto pramonei sėkmė buvo garantuota ir 1978 metais Ronal jau buvo pagaminę virš 100 000 ratlankių. Skaičius skaičiumi, bet jiems kažko trūko.

Ronal slaptas ginklas

Įdomus faktas, kad istorinis Ronal modelis nebuvo kompanijos kūrinys. Tai net nebuvo modelis siekiant vaikytis madų ar populiarumo. Šį modelį laivu nuo darbo laiku sukūrė Harald Ertl (profesionalus lenktynininkas, spėjęs laimėti čempiono vardą), kuris pažinojo Ronal vystymosi direktorių. Ronal turbūt suprato, kad ne vient tik kiekis nusako pasisekimus, gal tiesiog vis gerinant pardavimo rekordus buvo geros nuotaikos, o gal juos erzino BBS sėkmė autosporto pasaulyje. Šių dalykų mes nesužinosi, bet Harald Ertl nebuvo sunku įtikinti Ronal valdžią, kad reikia kurti savo slaptą ginklą. Rimtą ratų modelį, kuris būtų trijų dalių ir su autosporte taip vertinama savybe tai – keisti išmatavimus ir pločius, keičiant barelius, centrus, lipus.

Ronal gamyklai pradėjus šnekėti apie šį modelį susidomėjimas buvo toks didelis, kad pristatymą nutarė nukelti 1979 metams ir laukė prestižinių 1000km Niurburgringo lenktynių. Būtent tada oficialiai savo erą pradėjo Ronal Racing modelis.

Žinoma Ronal mažindama gamybos kaštus sugalvojo pagaminti ir labiau prieinamą Ronal Racing dizaino ratlankį. Ardomo ratlankio gamybos procesas ne visada būna sunkesnis, bet reikalingas laikas, naudojamos medžiagos, kruopštumas smarkiai didina kaštus. Tad išeitis buvo aiški ir paprasta, tai vientisas lietas ratlankis. 1983 metais, pristatytas Ronal Turbo ratlankis, dizainas kartu ir panašus, kartu ir skurdus lyginant su Racing modeliu. Bet Turbo buvo gerokai pigesni, puikiai tiko gatvei skirtiems automobiliams ir greitai pelnė automobilistų simpatijas.

Kiekvienas savo simpatijas dalina arba subjektyviai arba labai subjektyviai, bet mano manymu Ronal gamyba labiau orientuota į skaičius ir masiškumus. Pats istoriškai įdomiausias Ronal modelis ir tai kurtas ne jų pačių, o iš gamintojo gaminančio daugiausiai norėtųsi bent dešimt įdomesnių modelių. Tiesa, automobilių gamintojai labai gerai sutaria su Ronal, ir būtent Ronal visais laikais pagamina daugiausiai ratlankių sukurtų didžiųjų automobilių koncernų.
Jei paimtumėte bet kokį originalų Audi ratlankį, turėtumėte kokią 82.39 procentų tikimybę, kad tai Ronal.

Bonus

 

(Autorinės teisės priklauso PlaukiuAsfaltu.lt kopijavimas nesusitarus draužiamas ir baudžiamas)

 

Nepatingėkite parašyti komentarą. Arba gal norėtumėt apie kažką sulaukti skaitinio?

Komentarai

komentarų